20 december 2011

NC Day 20 - Water Marbled

 Ik was pas ziek, en elk geluid wat ik hoorde klonk als een knal in mijn hoofd. Maar gelukkig kon ik na een paar uur wel weer zitten en dus ook nagels lakken ;) Hier was ik erg blij mee want ik verveelde me ontzettend!
 Aangezien ik maar gewoon verder wou gaan met de Nail Challenge was ik toe aan Water Marble nails.. Ik zal jullie een tip geven: Doe dit niet in bed, want geloof mij, het werkt niet..
Maar na een paar uur was ik dan eindelijk klaar, en ik ben best blij met het resultaat! Het was de eerste keer dat ik marble nails maakte, maar ik was het al wel een hele poos van plan! Ik denk niet dat ik het erg veel vaker zal doen, omdat het zoveel tijd kost, maar mooi is het resultaat zeker!

Hier onder ook even mijn rechterhand, aangezien elke nagel natuurlijk anders word leek het me wel handig om ook deze te laten zien ;)
Ik ben begonnen met een witte ondergrond, zodat de kleuren beter uit zouden komen, daarna heb ik met 2 blauw tinten (#620 Catain Sparrow's Boat & een Blauwe kleur van miss Sporty) Van allebei steeds, om en om, een druppel en  in totaal rond de 8 druppels. Als laatste deed ik in het midden een witte druppel van essence, #02 white secret. 


Een paar kleine tips:
- Gebruik lauw/warm water, want door koud water droogt nagellak sneller op en moet je dus nog sneller werken
- Gebruik een witte (of een andere kleur) als ondergrond, want als je dan perongeluk een te dun/doorzichtig stukje hebt, of een stukje met alleen maar water maakt dat helemaal niks uit.
- Plak je nagelranden heel goed af! Je bent echt veel te lang aan t boenen als je dat niet doet.
- Probeer van te voren wat uit met verschillende lakjes van verschillende merken, zo zie je precies welke goed verspreiden over het water oppervlak. 
- Vervang je water tussendoor een par keer, het word namelijk een beetje troebel, en hierdoor verspreiden je druppels niet meer goed.
-  Leg een papier of een oude krant onder je werkplek want het word echt een rotzooitje.

Als je niet weet wat water marbled nails zijn, kan je het beste even op youtube kijken, want er zijn heel veel filmpjes over te vinden waarin ze het goed uitleggen, en het is echt stukken makkelijker te begrijpen met beeld erbij ;) Zo weet ik dat Cutepolish er ook een filmpje over heeft. 
Xx' Thirza

1 reacties:

Unknown zei

Oh wauw! Wat een supermooi resultaat zeg!

Een reactie posten