02 juli 2011

vrolijke nail-art

Hey, dit keer weer een nail-art tutorial. Het is heel makkelijk en vrolijk!

Dit heb je in totaal nodig:
-Een base coat
-witte nagellak (of een andere hele lichte kleur, zoals lichtroze of lichtgrijs)
-glitters (fijn en/of grof)
-4 verschillende kleuren (ik heb geel, paars, rood & blauw)
-vijl
-dotting tool, of iets anders waarmee je stipjes kan zetten zoals een haarschuifje of een scherp potlood)
-eventueel een nagelknippertje, rhinestones, en een extra kleur + tandenstokertje


Je begint met je nagels te vijlen (eventueel knippen) en je brengt een base coat aan. Ik gebruik de anti breek base coat van yves rocher, deze base coat versterkt je nagels ook zodat ze niet scheuren.

Hierna lak je je nagels een hele lichte kleur. Ik heb hiervoor de wit van de HEMA gebruikt, dit is nummer 01. Dit was de eerste keer dat ik hem gebruikte en hij dekt echt super slecht, je hebt minimaal 4 lagen nodig voordat hij wit is, ik heb er dan ook 7 gebruikt, het voordeel is wel dat hij best snel droog is, waardoor je aan 1 stuk door kan blijven lakken en tussendoor niet hoeft te wachten totdat het een beetje droog is.

Hierna maak je met glitters een soort hele slordige french manicure. Je begint met de fijnste glitters en je lakt de bovenkant (maximaal tot de helft) hiermee.
Je kan hier overheen nog wat grotere glitters aanbrengen:
Ik heb als glitters #129 GLITTER SILVER van Diamand Cosmetics & grote zilvere glitters van de Claire's gebruikt. Je kan natuurlijk ook gekleurde glitters gebruiken ;)

Nu gaan we met 3 à 4 kleuren stippen zetten bovenop de glitters. Ik heb de volgende kleuren gebruikt:
-Geel; #319 LEMON YELLOW ZEST - Diamand Cosmetics
-Paars; #247 Prince Street - NYC
-Rood; #275 WICKED AND WILD - Diamand Cosmetics
-Blauw; nummer 10 - HEMA

Dit zijn 2 manieren om stippen te zetten als je geen dotting tool hebt; met een scherp potlood (links) of met een omgebogen haarschuifje (rechts)

Zo komen de stippen er ongeveer uit te zien; op 1 nagel 1 à 3 keer dezelfde kleur.
Je kan je nagels zo laten en alleen nog een top coat aanbrengen, maar je kan ook nog wat meer details toevoegen, zo bijvoorbeeld:


Ik zet met een tandenstoker stipjes met een koraal kleurig lakje (#131 SUN KISS CORAL - Diamand Cosmetics) onder de andere stippen. Zo ongeveer 3 à 4 stipjes per nagel.

En op mijn ringvinger breng ik een roze en een groene rhinestone aan.
Nog een top coat er overheen (ik heb nummer 07 van de HEMA gebruikt) En klaar is je nail-art.

Je kan met kleuren natuurlijk heel veel variëren, bijvoorbeeld door allemaal roze/rode tinten te gebruiken of allemaal blauwe kleuren.
Deze nail-art is super simpel, maar ziet er toch heel vrolijk en bijzonder uit.

Xx' Thirza

0 reacties:

Een reactie posten