31 augustus 2011

Smoothies,

Of je er nou een banaan, een sinaasappel of aardbeien in doet, het maakt niet uit! 
De afgelopen dagen drink ik elke dag een smoothie! Ik kan er absoluut van genieten! Het is niet alleen lekker, het is ook nog eens hartstikke gezond!


Tumblr_lqa55rsy2z1qbcdxyo1_500_large
www.weheartit.com


Laatst hebben we een nieuwe blender gekocht! Wat is dat een fijn apparaat zeg, heerlijk om een smoothie mee te maken! Een aardbeiensmoothie is wel mijn favoriete smoothie, maar een kiwi/banaan smoothie laat ik ook zeker niet staan! Laatst dronk ik een mango, banaan, aardbei smoothie, die raad ik ook echt aan! Een heerlijke frisse smaak!
Net dronk ik een kiwi, banaan, appel, sinaasappelsap smoothie. Waarom sinaasappelsap? Omdat als je een gewone sinaasappel erin doet, zitten er vaak nog van die velletjes tussen, ik vind dat niet zo lekker dus vandaar sinaasappelsap! Misschien minder gezond, maar nog steeds heerlijk!
Ook kun je natuurlijk een smoothie maken met groente en met fruit! Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, al wil ik dit wel nog ooit gaan doen!


Tips:

  • Doe een banaan door je smoothie! Een banaan zorgt ervoor dat de smoothie lekker dik wordt en het niet helemaal 100% vloeibaar wordt! De één beweerd dat je maximaal 1 banaan per dag mag eten i.v.m. een verstopping die een banaan kan veroorzaken, maar anderen zeggen dat het een fabel is! Ik weet niet wie of wat ik moet geloven, maar ik hou het maar op 1 banaan per dag, je weet maar nooit.
  • Mocht je niet van banaan houden, je kunt ook altijd ijsklontjes door je smoothie doen, dat maakt je smoothie ook lekker! Ook is je smoothie dan gelijk lekker koud!
  • Gebruik sinaasappelsap in plaats van een normale sinaasappel, zoals ik hierboven al uitlegde. Mocht je geen probleem hebben met die velletjes, gewoon een normale sinaasappel pakken! Dat is gezonder! Ook zorgt dit ervoor dat de smoothie ook niet té dik wordt!
  • Probeer vooral nieuwe combinaties uit, je weet nooit of je de perfecte smoothie vind die jij heerlijk vind! Natuurlijk kun je ook gewoon recepten zoeken op internet! Op http://www.smoothierecepten.com/ staan veel recepten waar misschien iets voor jou bij zit!
  • Als bij jou thuis het fruit niet in de koelkast ligt is het misschien lekkerder om nadat je de smoothie hebt gemaakt, je hem nog even in de koelkast zet voor een halfuurtje/uurtje. Ik vind een koude smoothie veel lekkerder!
Conclusie: Koop een blender, fruit & groente en leef je uit in een smoothie!. Een smoothie is super lekker en gezond!

0 reacties:

Een reactie posten