21 oktober 2011

Bleu French Manicure

Hey,
Vandaag een tutorial over deze blauwe french manicure:

 Dit zijn de lakjes die ik gebruikt heb, je kan natuurlijk heel erg variëren in kleuren en je kan ook gouden of gekleurde glitters gebruiken.
French Manicure art de Lautrec - Pastel nagellak van Yves Rocher (de gele) - #75 Gleam in blue van essence - #77 in style van essence - een glitter striper van Born Pretty Store & een top coat van Yves Rocher. 

Je begint met een soort french manicure, dit hoeft niet perfect te zijn, want je gaat er toch weer overheen. Ik ga hier nog met een pastel nagellak over heen (voor french manicure) dit hoeft niet, maar dit maakt je nagel wel gladder en gelijker. 

Met de lichte kleur ga je over de ene "helft" van je french manicure heen. 

En met de donkere kleur ga je over de andere helft van de french manicure en deze trek je door over het lichte stukje. Ik heb hierbij 2 laagjes gebruikt omdat je anders de scheiding zag tussen de witte en de licht blauwe ondergrond.
Je ziet bij mij nog een klein beetje wit op sommige stukjes langs de rand van de donker blauw, maar dit maakt niet echt uit, want hier ga je nog overheen ;)

Met de glitter striper ga je langs/over de lijnen van de french manicure. Ik heb gekozen voor fijne, zilveren glitters, maar hier kan je erg in variëren. Je kan ook voor een gewone kleur kiezen, maar dat is moeilijker omdat de lijn dan helmaal perfect moet zijn. 
Nog een variant is een glitter lakje over je hele nagel heen.

 Als laatste nog een top coat er over heen, en je hebt klaar. Ik ben voor een glimmende top coat gegaan, maar je kan ook voor een matte kiezen, om het nog chiquer te maken.
 Deze nail-art maak je in ongveer 1 uurtje. Hij is niet erg makkelijk en het is wel aan te raden dit niet te doen als je net begint met nail-arts (tenzij je een erg vaste hand hebt, dan is dit namelijk een stuk makelijker) Je kan ook de rest van je nagel af tapen, maar ik ben meer iemand die dit uit de losse hand doet ;)
Deze nail-art is erg chique en erg geschikt voor bijvoorbeeld een etentje of een gala feestje ;)
Je kan hem ook erg vrolijk maken door bijvoorbeeld oranje en geel te gebruiken.
Heel veel succes en plezier als je hem ook gaat maken!
Xx' Thirza

2 reacties:

Unknown zei

Wauw, wat mooi. Ik ga dit zeker eens proberen.

retourtje wereld zei

wauw, echt mooi

Een reactie posten