31 oktober 2011

Tubbie-nails !

Hey,
Vandaag een erg vrolijke nail-art, namelijk van de teletubies! Ik heb er ok school extreem veel leuke reacties op gehad en zelfs de jongens waren enthousiast ;p
Dit zijn ze dan:

Dit zijn de lakjes die ik gebruikt heb:
Nail-art protecting base coat van essence, #08 paars van de Hema, #340 Run Forest Run! van Catrice, #390 Easy Peasy Lemon Sqeezy van Catrice, #319 Lemon Yellow Zest van Diamand Cosmetics, Cherry van de Maybelline New York 40 sec dry lijn, #77 van MAX nails, de zwarte striper van Born Pretty Store, top coat van Yves Rocher en een nail-art brush van papapa.nl

Je begint met een base coat om je nagels te beschermen. Daarna maak je de basis van de hoofdjes en de heuveltjes. De kleur die ik voor Dipsy heb gebruikt is een mengsel tussen de 2 groene omdat ik geen goede "dipsy kleur" in m'n nagellak verzameling had.
De "antennes" heb ik met een nail-art brush gedaan. Dit is best moeilijk, dus neem hier goed de tijd voor. Het is handig als je je hand op een oppervlak te laten rusten.  


Dan maak je het beige gedeelte van de teletubbie gezichtjes. Deze heb ik gewoon met het kwastje zelf gedaan. Ik had wel echt 3 lagen nodig, en achteraf hadden Tinky Winky en Dipsy best nog een laagje kunnen gebruiken. 
Op de heuveltjes maak je bloemetjes door groepjes rode en gele stippen te zetten, met een dottingtool o.i.d. 

Dan komt het moeilijkste, de zwarte lijnen. Ik had dit nog nooit eerder gedaan, maar ik heb een redelijk vaste hand, dus ik heb het maar gewoon geprobeerd. Ik ben best tevreden. Ik heb het puntje van de striper gebruikt. 
De oogjes moet je niet te klein maken, want hoe groter de ogen, hoe schattiger de teletubbie ;D
Als laatste breng je een top coat aan om er voor te zorgen dat je tubbies mooi gaan glanzen en lang blijven zitten.

Deze nail-art is best moeilijk, maar duurt niet erg lang. Ik was in een uurtje klaar ;) 
Ik hoop dat je leuk vond, en heel veel plezier als je ook tubbie-nails gaat maken!
Xx' Thirza

1 reacties:

Unknown zei

Ah, wat cute! echt heel leuk gedaan :)

Een reactie posten