17 februari 2012

What's on my iPod?

Volgens mij heb ik sinds ongeveer 2010 een iPod touch (dus ik heb nog een oude versie, zonder camera etc.). Ik ben hier ontzettend blij mee. Wat een iPod touch is en wat je er allemaal mee kan hoef ik jullie niet meer uit te leggen, denk ik. Toen ik mijn iPod touch kocht, kocht ik hem voornamelijk om er muziek mee op te luisteren. Nu is dat nog steeds het voornaamste waar ik m'n iPod voor gebruik, maar een keer een spelletje spelen of kijken op nu.nl vind ik toch ook wel heel erg handig!

Vandaag laat ik jullie zien welke app's ik allemaal op mijn iPod heb. Het zijn er niet ontzettend veel, maar toch de moeite waard om te laten zien! 

Als eerste het hoofdscherm. Hier staan eigenlijk alle standaard app's op. Game Center, Agenda, Foto's, Contacten, Youtube, Aandelen, Kaarten, Weer, Notities, iTunes, App Store, Calculator, Dictafoon, Video's, Klok en Instellingen. Deze app's staan gewoon op je iPod touch als je hem koopt. Onder in beeld heb ik Muziek, Twitter, Safari en mijn Mail. Deze app's gebruik ik het meeste en wil ik dus eigenlijk gewoon bij de hand hebben, haha.
Op het scherm daarnaast staan de overige app's eigenlijk. Ik heb het meeste in mapjes, omdat ik dat het overzichtelijkste vind en zo hoef ik niet al die pagina's door te zoeken! De volste mapjes laat ik zo meteen een voor een zien. 
Aangezien ik Swipe ontzettend gaaf vind, maar dat helaas niet kan op mijn iPod touch, heb ik een app gedownload waar ik notities mee kan opslaan door middel van deze te typen met swipe. Ik gebruik hem echt niet vaak, maar ik vind het wel grappig. Daarnaast staat de iBooks app. Dit is een app waar mee je boeken kunt lezen op je iPod. Dit gebruik ik amper, omdat ik het irritant vind om te lezen op zo'n klein schermpje. Ik heb eigenlijk ook geen idee waarom die er nog op staat. Daarnaast heb ik de app AppEvent. Bij deze app kreeg je heel januari elke dag een gratis app. De app's waren niet heel speciaal en leuk, maar toch. Af en toe is er een maand wanneer er weer elke dag een gratis app is, dus ik laat hem er lekker op staan! Ook heb ik er een IQ Test opstaan. Ik heb hem alleen nog niet gedaan, haha. Ook NU kan natuurlijk niet ontbreken. Dit is de app van de nieuwssite nu.nl. In het mapje navigatie staat nog de NS reisplanner (altijd handig!). Bij Muziek staat de qMusic app en de 3fm app. Onder het mapje Woordgames valt natuurlijk wordfeud en de wordfeud helper (die ik eigenlijk nooit gebruik). 
Heel erg veel games heb ik niet, maar toch een paar leuk. Als eerste Spider, dit is een gewoon kaartspelletje. Daarnaast WordSearch wat eigenlijk heel saai is. Het is een spelletje met woordzoekers, maar het is ontzettend makkelijk. Ook heb ik Dots. Dit is het Nederlandse 'kamertje verhuren'. Daarnaast zie je iBubbleShooter, gewoon een spelletje waarbij je die balletjes moet schieten en dan moet zorgen dat er meer dan drie bij elkaar komen zeg maar. Leuk om te spelen als je ergens moet wachten. Dan heb ik nog Tap Tap 4, waarbij je moet 'tappen' met het liedje mee, erg leuk, maar ontzettend lastig om uit te leggen, haha. Ook heb ik ShakyShops, waarom ik die er op heb staan vraag ik ook af, maar het stoort me niet, dus ja. BugVillage vind ik wel een erg leuk spelletje. Je moet een soort insecten stad onderhouden en hun werk laten doen zodat je punten krijgt. Eigenlijk best saai, maar ach, je moet iets te doen hebben. Daarnaast heb ik nog Gold Miner, dit spelletje speelde ik vroeger altijd op internet. Je moet met zo'n touwtje die goud blokjes pakken. HiddenObjects heb ik ondertussen al uit gespeeld, maar dat soort spelletjes vind ik heel erg leuk! Sonic Racing werkt niet, dus waarom ik die er op heb staan weet ik ook niet. Elke keer als ik het spelletje op start, gooit hij hem er weer uit en kom ik dus weer op het normale iPod scherm. Het spelletje Cubler vind ik wel erg leuk! Zeker als je van puzzelen houdt enzo. Als laatste het spelletje Where's my water, waarbij je moet proberen dat de krokodil kan douchen doordat je zorgt dat daar water komt!

Dit zijn gewoon twee leuke app's waar ik af en toe op kijk voor inspiratie. What to wear en Styltetoday.

Hier staan eigenlijk de standaard socialmedia app's. Hyves, Facebook, eBuddy (msn), Echofon (twitter app), Omegle (app waarbij je kunt chatten met mensen die je niet kent, gewoon grappig) en UberSocial (twitter app. Ik heb inderdaad verschillende twitter app's. Op dit moment gebruik ik de gewone twitter app, maar ik heb nog steeds niet mijn perfecte app gevonden helaas..

Dit waren al de app's die ik nu op m'n iPod touch heb! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien.

Welke app's heb jij allemaal op je iPod/iPhone/iPad?
Door Anne

0 reacties:

Een reactie posten