28 april 2012

Queensday nail-art #1

 Hey! De mensen die mij op twitter volgen konden het gister avond al lezen; ik was de hele middag bezig geweest met brainstormen, nail-arten en fotograferen voor het blog. En wat vergeet ik? Juist! Het schrijven van het blog zelf! Dus vandaag een extra blogpost van Thirza, naast die van Anne. En het is dus een Queensday nail-art tutorial, zoals je hierboven al kan zien. Vandaag een leuke, vrolijke Koninginnendag nail-art met goud en glitters, en morgen komt er een stoerdere nail-art online voor dezelfde dag ;) Enjoy!
 Ik begin even met welke lakjes ik heb gebruikt, dus van links naar rechts:
- #565 Fix Base Coat van Gosh
- #221 Spring Street van NYC
- Quick Dry Gold van Miss Sporty
- #06 You're a gold mine van Essence
- #59 black is back van Essence
- Quick dry top-coat van Essence
 Stap 1: Na het aanbrengen van je base-coat lak je al je nagels een felle oranje kleur.
 Stap 2: 'Spons' een goud-achtige kleur tot ongeveer halverwege je nagel. Het topje van je nagel lak je nog wat extra goud zodat het mooi in elkaar over loopt.
Stap 3: Breng heel subtiel een goud glittertje aan over de hele nagel, dit zorgt voor een nog beter gradient effect. 
 Stap 4: Op je ringvinger en duim teken je met zwart een kroontje. Aangezien het tekenen van dit kroontje niet zo heel makkelijk is, heb ik hieronder even een korte uitleg gemaakt (mijn duim was trouwens ook mislukt..)
 Kroontje Tekenen:
1) Teken een horizontale streep die gaat dienen als onderkant van het kroontje
2) Zet in het midden boven de streep een puntje, en aan de zijkantje 2 puntjes. Deze laatste 2 zet je net iets lager dan de eerste.
3) Verbind de puntjes met elkaar doormiddel van boogje, teken dus geen loodrechte lijnen!
4) Zet boven de 3 puntjes van de kroon met een dotter of iets dergelijks 3 stipjes.
Stap 5: Breng een top-coat aan om het mooi glad te maken en een mooie glans toe te voegen.

En dit is dan je koninginnen nail-art! Als je eenmaal doorhebt hoe je het kroontje tekent is het een super simpel design. Ik wens jullie nu alvast een hele fijne koninginnen dag toe, en morgen komt er dus nòg een tutorial online maar dan voor een stoere Queensday nail-art.

Xx' Thirza

0 reacties:

Een reactie posten