19 mei 2012

Revoltaire Smokey eyes Palette


Hey,
Je hebt hem waarschijnlijk al wel op meerdere blogs voorbij zien komen; Het Catrice Revoltaire Smokey Eyes Palette. Ik snap alleen niet hoe al die mensen iets in 1 dag echt eerlijk kunnen testen en reviewen. Ik vind dat je een product toch echt een paar keer gebruikt moet hebben voordat je het goed en eerlijk kan beoordelen. Maargoed, ik heb dit palette nu anderhalve week dus tijd voor een review ;)
 De Verpakking
Ik hou er echt van! Hij is gewoon van plastic, maar het ziet eruit als een prachtig metalen doosje met een prachtig reliëf aan decoraties. Het patroon is symetrisch 'gespiegeld' in het midden. Dus zie je de 'R' ook in spiegelbeeld nog een keer. Verder zie je, als je goed kijkt, wel meer dingen in de decoratie, zoals de hartje aan de bovenkant en t doodshoofd midden-onderin. Natuurlijk laten ze ook het merk niet weg en er staat onderaan dus ook nog 'Catrice' in reliëf.
 Achterkant
Op de achterkant staat niet heel veel bijzonders, gewoon het gebruikelijke. Ik zal het even citeren wat er staat:
"LIMITED EDITION • REVOLTAIRE • SMOKEY EYES PALETTE
C02 Explosive Combination
•Palette with 3 eye shadows, 1 dark shade of cake eye liner and 1 duo-applicator. The particular texture of the cake eye liner gives a super even and long lasting eye line - simply applied by moistened brush like watercolour."


Verder bevat dit palet 3,8 gram en is hij na openen minimaal 12 maanden houdbaar.


De Inhoud
Zoals gebruikelijk is bij een Smokey eyes palette bevat hij natuurlijk oogschaduws, 3 om precies te zijn een zacht roze, glimmende licht gouden en een glimmende bruine kleur. Naar mijn idee niet echt de meest gebruikelijke kleuren om smokey eyes mee te maken, eerder geschikt voor een every day look. Maar dat maakt het palette natuurlijk niet minder mooi.
Rechts onderin zit een cake eye liner. Dit is dus een 'harde' eyeliner die je nat moet gebruiken. Ook zit er een duo aplicator(tje) bij met een plat kwastje en een spons aplicator. Helaas geen eyeliner kwastje, dus daar moet je zelf voorzorgen ;) Maar goed, dat is verder geen probleem, ik had het alleen wel handig gevonden, zodat het wat compacter was voor op reis bijvoorbeeld. 
En om de inhoud nog iets te verbeteren, hij heeft ook een vrij groot spiegeltje! Wat natuurlijk ideaal is als je nog even snel in de bus, de trein of op school je make-up moet doen ;)

Droge Swatches 
Aangezien je de oogschaduw droog gebruikt en de liner nat, heb ik besloten zowel droge als natte swatches te maken. Dit zijn dus de droge. Je ziet dat de pigmentatie van de oogschaduws erg goed is vooral de gouden vind ik erg mooi. De zwarte is 'slecht gepigmenteerd' maar wat verwacht je dan, bij een product dat ook niet bedoeld is voor droog gebruikt ;)



Natte Swatches 
Zoals je waarschijnlijk meteen opvalt is dat de eyeliner nu wel super goed gepigmenteerd is! En ik moet zeggen dat ik dit ook nog eens geweldig vind in het gebruikt. Ik heb deze nu al meerdere malen gebruikt en hij bevalt zeer goed. Hij blijft goed zitten, droogt snel op en brengt erg precies aan!
Nog een kleur die vele malen beter is met een natte kwast is de donkerbruine. Hij gaat van een vage bruinige kleur naar een diepe, gepigmenteerde bruin! Daarin tegen zie je amper verschil tussen droog of nat bij de roze en gouden kleur, maar dat komt ook vanwege het feit dat je droog gewoon al erg goed waren ;)

Conclusie
Ik ben dus enthousiast over dit oogschaduw palette (ook al vind ik het geen smokey eyes palette) De pigmentatie is erg goed, hij is makkelijk in het gebruik en ideaal om me te nemen,
 Het is een aanrader om nog even te gaan scoren bij de drogist! Je betaald er maar €4,49 voor, dus hij is ook zeker budgetproof (maar dat zijn we natuurlijk gewend van Catrice) 


Xx' Thirza

0 reacties:

Een reactie posten