16 juli 2012

Music of the moment.


Muziek is, net als voor veel mensen, voor mij echt heel erg belangrijk. Vandaag ga ik jullie wat liedjes laten zien/horen die ik op dit moment echt heel erg tof vind en waar ik graag naar luister! Zelf vind ik het altijd tof om kennis te maken met nieuwe zangers/zangeressen/bands/liedjes. Dus ik hoop dat jullie je daar ook in kunnen vinden.


Als eerste dit prachtige nummer van Ben Howard, 'Keep your head up'. Ik vind de stem van Ben Howard echt heerlijk om naar te luisteren. Ook de boodschap van dit liedje mag niet achterblijven, het is gewoon echt een top nummer. Zeker het luisteren waard.


Over het algemeen ben ik niet iemand die veel naar Nederlandse muziek luistert, maar Acda en de Munnik spreekt me vaak toch echt wel aan. Dit liedje 'Halve zinnen' van hun nieuwste album 't Heerst vind ik toch wel het tofste op dit moment. Ook bij dit liedje is de tekst weer echt mooi.

Begint op 0:10
Dit lied ken ik al een hele tijd, maar ik ben er nog steeds helemaal weg van. The Maine is sowieso één van mijn favoriete bands, maar dit is toch wel mijn favoriete liedje op dit moment van hen. De zanger mag er overigens ook wel wezen. (:


Ed Sheeran kennen jullie waarschijnlijk wel van het liedje 'The A-team', maar het liedje 'Cold Coffee' doet me toch een stuk meer. Ik vind de melodie echt gewoon heerlijk om naar te luisteren.


Als laatste deze cover van Jermaine/Djurmaine. Deze cover van 'A drop in the ocean' vind ik nog steeds een prachtig nummer. Helaas komen er niet meer covers van Jermaine, want hij heeft aan het begin van vorige week een einde aan zijn leven gemaakt. Ik kende hem niet persoonlijk, maar toch heeft het me wel geraakt. Hij kon ontzettend goed zingen en instrumenten bespelen. Hij was ontzettend talentvol, zijn stem sprak me echt aan. Deze cover vind ik beter dan de originele versie van het nummer. 
RIP Jermaine. 

Wat is jou favoriete liedje op dit moment?
Door Anne

0 reacties:

Een reactie posten