26 augustus 2012

Review Essence pigments.


Toen ik terugkwam van mijn vakantie wilde ik zo snel mogelijk naar het Kruidvat om wat nieuwe pigments van Essence te halen. Gelukkig hadden ze nog alle kleuren en kon ik dus gewoon kiezen. Ik heb vier verschillende pigments uit gekozen en vandaag ga ik die voor jullie reviewen.



De vier kleuren die ik heb gekocht zijn 03 Box of chocolate, 19 Kiss the frog, 10 Fairy dust en 15 Pure love. De verpakkingen van de pigments zijn tof! Niet te ingewikkeld; gewoon een plastic, ronde, doorzichtige verpakking zodat je de kleur goed kan zien. Ze sluiten ook goed, wat ik erg belangrijk vind, omdat anders mijn hele lade onder de oogschaduw zit. In elk potje zit 2,5 gram, dit is echt meer dan genoeg, want ze zijn heel erg zuinig in gebruik! 


Je kunt de pigments goed doseren, omdat er een soort zeefje inzit waarmee je een beetje in de dop kunt doen. 




Dit is 03 Box of chocolate. Het is een donkerbruine kleur met zilveren glitters.



Dit is 19 Kiss the frog, een felgroene kleur met shimmer.



Dit is 10 Fairy dust. Een prachtige highlighter wat mij betreft. Het is een witte kleur met glitters.



Dit is 15 Pure love. Dit is een rozige/bronzen/warme gouden kleur. Heel erg lastig te omschrijven!

De pigmentatie is prachtig en ik vind ze ook heel erg fijn om te gebruiken. Als het de eerste keer is dat je pigments gebruikt en je normaal pressed oogschaduws gewend bent zul je er even mee moeten oefenen, maar het is zeker de moeite waard!




Bij deze ooglook heb ik alle vier de kleuren gebruikt. (Fairy dust in mijn ooghoek, pure love op mijn bewegende ooglid, box of chocolate in mijn crease en kiss the frog onder mijn oog)

De pigments zijn nat en droog te gebruiken (de swatches zijn droog) en je kunt er natuurlijk ook een creamy oogschaduw van maken door een mixing medium of met de Essence colour arts eye base. 

Ik ben zeker van plan om nog meer pigments te kopen en zeker als ik bedenk dat ze maar €2,59 kosten. De pigments zijn te koop bij Kruidvat en er zijn vijftien verschillende kleuren verkrijgbaar!

Wat vind jij van de pigments van Essence?
Door Anne

0 reacties:

Een reactie posten