11 juni 2012

Reisverslag Turkije 2012.

Daar is hij dan eindelijk, het reisverslag van Turkije. Sorry dat het een tijdje duurde, maar de foto's had ik niet op mijn computer staan, dus dat moest even met een omweg. Vandaag ga ik jullie vertellen hoe mijn vakantie in Turkije is verlopen. Heel erg veel foto´s zijn het niet, omdat onze vakantie, zoals ik al eerder zei, anders liep dan gepland.

Het hotel waar we geweest zijn heet Siam Elegance, het is een prachtig en ontzettend groot resort met mooie kamers en veel grote zwembaden. Het eten was verschrikkelijk slecht, het was lauw (dit is erg gevaarlijk) en smaakte allemaal hetzelfde. Dit is op zich niet heel vreemd, er moet namelijk voor ongeveer duizend man gekookt worden, maar het hoort gewoon goed te zijn. Het is een All Inclusive Hotel, dit hadden wij nog nooit gedaan, maar we zijn er ook wel achter gekomen dat dit niets voor ons is.

Helaas hebben we geen foto´s van het vliegveld etc. dus de eerste foto´s die je ziet zijn pas in de hotelkamer.





De hotelkamer was prachtig. Het hotel was in Thaise style, dus de hotelkamer ook. De bedden waren heel erg laag en de kamer was erg groen. We hadden een splitlevelkamer. Dit houdt in dat we een soort tweede verdieping hadden, maar die was niet afgesloten. Wel hadden we een balkonnetje met twee stoeltjes. Als we naar links keken zagen we een soort vuilnisbelt en als we naar rechts keken zagen we de zee.




Zoals ik dus al zei lag het hotel aan het strand. Hier hebben we helaas niet meer gezeten, maar het was natuurlijk wel super gaaf.


Het resort had ook een soort theater, hier werd elke avond een voorstelling gehouden. Een keer hebben we gekeken, maar het was niet heel erg bijzonder. De stoeltjes zagen er echter wel lekker vrolijk uit!


Zoals ik al zei zagen we vanaf onze kamer een soort vuilnisbelt. Hier lag een hoop rotzooi. Daarachter lag een mooie moskee. ´s Ochtends hoorde we wel een oproep tot gebed als je wakker was, maar niet zo hard dat je hier wakker van werd.

Maandag hebben we de hele dag aan het zwembad gelegen en tot rust gekomen van de reis. Dat is toch best vermoeiend.

Dinsdagochtend gingen we naar een centrum dichtbij het resort. Hier hebben we even rond gelopen, maar het was niet heel erg interessant. Daarna gingen we weer aan het zwembad liggen en langzaamaan voelde ik me niet zo lekker. Die dag eindigde ik in het bed in de hotelkamer, om het uur overgevend, misselijk, met buikpijn en aan een infuus. Dit ging de hele nacht zo door. Woensdag heb was er niet veel verandering. Die avond hebben we besloten om naar het ziekenhuis te gaan, omdat de medicijnen niet aansloegen en ik ontzettend veel buikpijn had aan één kant. We waren bang voor een blinde darm ontsteking. Dit was gelukkig uiteindelijk niet het geval, het bleek een darminfectie (veroorzaakt door voedselvergiftiging van eten uit het hotel) te zijn. Zoals je begrijpt heb ik dus van deze dagen geen foto's, omdat we wel andere dingen aan ons hoofd hadden. In het ziekenhuis heb ik een nacht en een dag doorgebracht aan het infuus. Uitdroging was er in ieder geval niet bij, haha. Donderdag aan het eind van de middag mochten we weer naar het hotel. Met het eten daar was ik nu helemaal klaar, ik hoefde er maar aan te denken en ik werd weer misselijk.
Vrijdag besloten we toch maar mee te gaan naar de excursie naar Antalya, dit was van te voren gepland. Terwijl ik me nog steeds niet helemaal goed voelde natuurlijk. Hier heb ik natuurlijk wel foto's van!



Eerst gingen we naar een juwelier. Hier werden sieraden verkocht van goud en zilver. Dit was ontzettend duur en ik vond merendeel echt verschrikkelijk lelijk. Ik was hier dus snel uitgekeken.











Daarna gingen we naar de watervallen van Duden. Dit was prachtig om te zien en het uitzicht was ook geweldig. De foto´s zeggen in dit geval meer dan woorden.




Daarna gingen we naar het centrum van Antalya. Hier was ontzettend veel te zien en dit was ook heel erg tof. Alleen was ons van te voren beloofd dat we hier drie uur vrije tijd zouden krijgen. Helaas was dit niet het geval, de gids wilde ons van alles laten zien, hier baalde ik erg van, want ik had wel zin om lekker te gaan winkelen!

Helaas was deze excursie nog iets te veel gevraagd als je net uit het ziekenhuis komt en nog steeds ziek bent. Toen we terug in het hotel waren, was ik weer verschrikkelijk misselijk en heb ik weer wat overgegeven.













Dit zijn nog wat random foto's van het resort.

Zoals je misschien wel begrijpt was deze vakantie dus verschrikkelijk. Op vakantie hoor je lol te maken en lekker te ontspannen. In plaats daarvan zijn er voor mij drie dagen weggevallen doordat ik ziek was. De dagen daarna waren dus ook nog niet veel soeps. Toen ik thuis kwam heb ik nog steeds pillen moeten slikken. Toen ik uit het ziekenhuis kwam heb ik ongeveer een week daarna nog moeten oppassen met wat ik at. Ik heb een paar dagen alleen witte rijst en wit brood gegeten, omdat mijn darmen nog niet meer aankonden. Ik was liever thuis gebleven dan dat ik in Turkije in het ziekenhuis lag.


Dan nog even iets heel anders. Ik zit er over na te denken om dagelijks te gaan vloggen. Dit lijkt me echt heel erg tof om te doen, maar dit doe ik natuurlijk alleen als jullie dat ook leuk vinden! Laat hieronder in de reacties dus even weten of je dit iets lijkt.
Door Anne

0 reacties:

Een reactie posten